Organiseer je binnenkort een webinar? Dan is het natuurlijk zaak zoveel mogelijk relevante kijkers te trekken. Hier aan aantal tips:
- In het algemeen: maak een communicatieplan over wanneer en waar je wat gaat aankondigen met betrekking tot het webinar. Begin al geruime tijd (ongeveer 6 weken) van tevoren met de communicatie, bijvoorbeeld met een artikel in het bedrijfsmagazine of op de website.
- Vergeet niet een informatief persbericht te sturen naar relevante media.
- Is het publiek al bekend met het fenomeen webinar? Leg het nog eens uit (ook intern). Breng de collega’s (zeker de buitendienstmedewerkers) op de hoogte van het webinar en vraag hen dit te delen met klanten.
- Kondig het webinar aan via jouw eigen kanalen, zoals website, nieuwsbrieven, social media maar ook bijvoorbeeld de e-mailhandtekening. Wees niet bang dit meerdere malen te doen.
- Vraag relevante contacten, leveranciers, partners het webinar te delen.
- Trek extra publiek door voorafgaand aan de uitzending al een tipje van de sluier op te lichten. Haal bijvoorbeeld een interessant feit of prikkelende stelling uit het script en gebruik dit in de communicatie. Gebruik daarbij zoveel mogelijk de directe aanmeldlink. Hoe minder vaak mensen hoeven door te klikken, hoe groter de kans dat ze zich aanmelden.
- Denk tijdig na over een goede call-to-action na afloop van het webinar, om ze veel mogelijk concrete leads te verzamelen.
- Verstuur vlak voor het uitzendmoment (zelfs op de dag zelf) nog een nieuwsbrief met de aanmeldlink. De ervaring leert dat de meeste aanmeldingen in de laatste twee weken (tot de laatste minuten voor uitzending!) binnenkomen.
Meer weten over het organiseren en promoten van een webinar? Neem dan contact met ons op!