Ga naar hoofdinhoud

Hoe wij werken

Onderstaand vind je de informatie die je kan helpen om de opname zo goed mogelijk te laten verlopen.

Personalisatie

Een uitzending biedt veel mogelijkheden tot personalisatie en het in eigen stijl brengen van de uitzending.

De virtuele wachtkamer. Voordat de uitzending start kijken de deelnemers naar een virtuele wachtkamer. Op deze wachtpagina kun je het logo tonen van je merk of van de sponsoren van het webinar. Daarnaast kun je op deze wachtpagina het titel plaatsen van het webinar.

Graag de titels van de uitzending en logo(s) (in PNG) 3 dagen van tevoren aanleveren in de aan jouw uitzending toegewezen Dropbox. In de rechterbovenhoek kun je één logo / beeldmerk kwijt. Graag dit logo (in PNG) 3 dagen voor uitzending aanleveren in de aan jouw uitzending toegewezen Dropbox.

Wanneer een spreker in beeld is, kunnen we hem/haar middels een titelbalk introduceren. Graag van alle sprekers 3 dagen voor uitzending hun gegevens inclusief foto aanleveren in de aan jouw uitzending toegewezen Dropbox.

In de studio staan 3 monitoren waarop een afbeelding kan worden getoond. Dat kan een logo zijn, een beeld dat verband houdt met het onderwerp van de uitzending. Graag dit beeld als één PNG aanleveren in de aan jouw uitzending toegewezen Dropbox. Alle afbeeldingen aanleveren in verhoudingen 16:9, of 1920x1080px.

webinar eisma media groep

Draaiboek

Om alles in de juiste volgorde te tonen is een draaiboek noodzakelijk. In een draaiboek wordt stap voor stap beschreven welke taken er uitgevoerd moeten worden op wel moment. Dit draaiboek wordt gebruikt door onze technicus zodat hij de juiste video / PowerPoint / titelbalk op het juiste moment kan laten zien.

Onderstaand een voorbeeld van een draaiboek.

  1. Welkom / wachtscherm
  2. Inleiding presentator < naam > (12.30-12.35)
  3. Titelbalk presentator
  4. Pollvraag 1
  5. Antwoord pollvraag 1
  6. Pollvraag 2
  7. Spreker 1 < naam> (12.35 – 12.45)
  8. Titelbalk spreker 1
  9. PTT Sheet 1 tm 14
  10. Tussen sheet  7 en sheet 8 video 1
  11. Beantwoorden vragen spreker 1 (12.045 – 13.05)
  12. Antwoord Pollvraag 2
  13. Spreker 2 <naam> (13.05 – 13.15)
  14. Titelbalk spreker 2
  15. PPT Sheet 15 t/m 19
  16. Etc
  17. Etc
  18. Etc
  19. Afsluiten presentator
  20. Enquête
  21. Afsluitscherm
studio eisma media groep doetinchem

Aanleverspecificaties van de content

Om de benodigde materialen goed samen te laten werken met de techniek, dient het materiaal in de volgende formaten aan te worden geleverd:

  • Powerpoint: .PPT of JPEG bestanden
  • Video en bewegende animaties : H.264, 1920*1080 en .mp4. Youtube links kunnen wij niet verwerken vanwege buffertijden tijdens uitzending
  • Foto’s en afbeeldingen: JPEG of PNG
  • Logo’s: PNG, liefst met transparante achtergrond

Materialen graag benoemen zodat dit correspondeert met het draaiboek.

Sprekers vanaf een externe locatie

Sprekers kunnen vanaf een andere locatie dan in de studio hun presentatie geven. Dat kan via Zoom of Skype, maar bij voorkeur graag via Teams. Wel moet deze verbinding een aantal dagen van te voren worden getest; om deze verbinding zo stabiel mogelijk te houden, graag laptop/pc via kabel/ethernet aansluiten. Laat sprekers die inbellen vanaf een andere locatie werken met een headset of met oortjes met een microfoon.  

Conform de Corona richtlijnen

Wij houden rekening met de RIVM-richtlijnen omtrent het coronavirus. Het kan natuurlijk zijn dat er vanuit uw organisatie aanvullende richtlijnen zijn om het coronavirus te voorkomen. Of u heeft persoonlijke wensen? Wij houden daar uiteraard rekening mee.

We schudden geen handen en desinfecteren ze regelmatig. We houden minimaal 1,5 meter afstand van elkaar. We gebruiken spatschermen tussen de spreker. Iedereen draagt tijdens beweging in de studio een mondkapje. Wij beperken het aantal personen in de studio. Na gebruik reinigen wij onze apparatuur grondig.

studio eisma media groep doetinchem